Terve Median blogi

Analytiikka-aamiainen keräsi lääkemarkkinoinnin ammattilaiset

Tiistai 30.5.2017 klo 10.10 - Terve Media markkinointi


TM_paakuva.jpg

Terve Median avausosuudessa esiteltiin uutta markkinoinnin analytiikkatyökalua, jonka avulla kumppanit pääsevät näkemään tarkasti kaupallisen median sisällä saavutettavaa markkinoinnin tehokuutta – läpinäkyvästi ja analyyttisesti. Lähes reaaliaikainen palvelu mahdollistaa eri aineistojen vertailun ja jatkuvan parantamisen sekä hyvin tarkan raportoinnin sen tehosta. Palvelun pilotointi alkaa kesän aikana, ja se on laajemmin käytössä syksyllä. 

Leena Hienonen Eli Lillyltä esitteli Lääkäriportaali.fi -palvelussa julkaistun Taltz-lanseerauksen kuvauksen, jossa apuna käytettiin Terve Median sisältöratkaisuja ja analytiikkaa. Onnistuneen lanseerauksen takana olivat hyvä suunnittelu, tavoitteellisuus ja osaavat kumppanit. 

Avarean Marjo Pulkkinen kuvasi tiedon tärkeyttä päätöksenteossa, erityisesti hyvin pirstaloituneessa markkinointikentässä. Avarean markkinointiratkaisu Power BI –ohjelmistoa hyödyntäen mahdollistaa joustavan mittariston rakentamisen eri tietolähteistä tulevan tiedon keräämiseksi yhteen helposti havainnoitavaan ympäristöön. 

Success Clinicin Mika Teikari kuvasi tiedon arvoa koko terveydenhuoltokentän näkökulmasta ja valotti tulevien SoTe-muutosten vain korostavan tiedon käyttöä päätöksenteossa. Lääkeyrityksillä on arvokasta kokemusta tiedon tuomisesta ja sen käytöstä strategisessa työssä. Jatkoa digiaamiaistapahtumalle on luvassa syksyllä 2017, jolloin on tarkoitus esitellä syvempää yhteistyötä Terve Median ja Success Clinicin yhteisten raportointimahdollisuuksien parissa.

Lataa tilaisuuden esitykset tästä:
Terve Media / terve.fi
Avarea
Success Clinic

Avainsanat: markkinointi, mittaaminen, marketing dashboard